V České republice se ve finále pořádaném 24. listopadu 2022 utkalo deset startupů. Vítězkou se stala Denisa Tichá z České zemědělské univerzity v Praze s Živým uhlíkem, který léčí zažívací potíže koní a také jim umí předcházet. Doktorandka katedry mikrobiologie, výživy a dietetiky FAPPZ porotu a investory přesvědčila o smysluplnosti svého projektu v závěrečném pitchi – prezentaci, na kterou měl každý pouhých pět minut. Získala tak 10 000 eur na rozjezd svého podnikání.
Jen pár dní před finálovým soubojem podnikatelských startupů popsala Denisa svá očekávání takto: „Výběr finálových projektů je nesmírně rozmanitý a jen těžko mezi nimi budete hledat přímé konkurenty. Ve finále se představí například aplikace, projekt sdílených kuchyní nebo producenti domácích sirupů. Myslím si, že to bude hodně zajímavé, a v tuto chvíli může vyhrát absolutně kdokoliv. Já se na ten večer těším a jsem zvědavá, jak každá z podnikatelek svůj projekt uchopí a jak ho bude prezentovat.“
Vyhrát sice mohl kdokoliv, ale byla to právě Denisa. Přesvědčila porotu a získala tak peníze potřebné k rozjezdu svého podnikání. Celý rozhovor s Denisou Tichou můžete číst zde.
EWA – Empowering Women in Agrifood 2022 běží paralelně v jedenácti zemích Evropy – Bulharsko, Česká republika, Chorvatsko, Itálie, Kypr, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Malta, Portugalsko, Španělsko, a Turecko – a účastní se ho 110 projektů vedených ženami. Aktivity jsou obdobné a mají stejný cíl, dovést všechny startupy do finále. Program EWA je otevřen každé dva roky, další finále se tak v Čechách bude konat v roce 2024. V České republice se do výzvy přihlásilo 51 projektů, což je o 30 projektů více než v roce 2020. Do finále bylo vybráno deset projektů.
Program je unikátní v tom, že přijme pouze projekt, který je oficiálně vedený ženou. I když se jedná o mezinárodní iniciativu, celý program je lokalizován jazykově i kulturním a podnikatelským rámcem konkrétní země.
Finále 2022
Letošní finále se konalo v nově otevřeném prostoru #vedle Space (i toto je start-up), který otevřela digitální marketingová společnost VISIBILITY Digital s.r.o. v sousedství Impact Hubu na Smíchově. Celé odpoledne patřilo projektům, které v konceptu 5×5 (5 minut prezentace, 5 minut dotazy) přesvědčovaly porotu, že právě jejich projekt si zaslouží důvěru a je nejlepším kandidátem na zisk 10 000 eur.
Lenka Prokopová / Zdroj: cats2cats
Podobné články
Až do 27. listopadu 2024 jsou v respiriu budovy MCEVII České zemědělské univerzity v Praze k vidění ukázky Územní studie metropolitní oblasti České Budějovice. Dlouhodobý plán rozvoje jihočeské metropole a jejího širšího okolí je výsledkem dvouleté spolupráce katedry zahradní a
V krásný úterní večer s datem 5. listopadu se u univerzitního autobusu sešlo 43 sportovců ČZU, kteří měli před sebou sedmnáctihodinovou vyhlídkovou cestu do Říma na 9. světové univerzitní hry. Dva slabší kusy zbaběle letěly.