Jak více zaujmout a motivovat studenty a jak docílit vyšší interakce mezi cvičícím a studentem? Které ICT nástroje a mobilní aplikace jsou vhodné pro obohacení výuky na vysoké škole? Jak vést on-line výuku co nejefektivněji a jak docílit vyšší aktivity posluchačů během výuky v MS Teams? Jak správně vyhodnotit didaktický test? Jakými technikami lze zabránit syndromu vyhoření učitele/školitele?
Projekt ESF MOST „Modernizace studia a studijních programů, kvalita a poradenství na ČZU v Praze” je celouniverzitní vědecko-výzkumnou aktivitou, která již od roku 2017 prohlubuje spolupráci všech fakult, Institutu vzdělávání a poradenství (dále jen IVP) a dalších pracovišť ČZU v Praze.
IVP se v projektu zaměřuje na rozvoj kariérového poradenství a konzultačních aktivit pro studenty se speciálními potřebami. Kromě poradenských aktivit se IVP zaměřoval i na profesní rozvoj pedagogů z pěti fakult ČZU v Praze (FLD, FTZ, FŽP, PEF a TF). Nejvýznamnější aktivitou v této oblasti byla příprava a realizace čtyř běhů intenzivního „Kurzu rozvoje pedagogických kompetencí“. Celkem bylo proškoleno 85 akademických pracovníků. Každý běh kurzu, o dotaci 80 hodin, se skládal ze dvou kontaktních bloků a dvou e-tutoriálů.
Kontaktní výuka probíhala od října 2017 do září 2020, každý kurz byl rozdělen do jedenácti tematických celků, jednotlivé přednášky a workshopy vedlo celkem dvanáct pedagogů z IVP a dva externí lektoři.
Kontaktní blok byl vždy zahájen neformálními rozhovory za účelem zjištění motivace a očekávání posluchačů a úvodními tutoriály k distančním kurzům „Základy edukometrie“ a „Příprava učebních textů“.
Účastníci hodnotili program velice pozitivně, s největším ohlasem se setkala přednáška a cvičení na téma „Vzdělávací cíle“ a workshop za účelem osvojení si různých forem skupinové a kooperativní výuky. Velice přínosný byl rovněž čtyřhodinový workshop „ICT ve vzdělání“, během něhož si akademičtí pracovníci mohli vyzkoušet moderní ICT nástroje a různé mobilní aplikace (např. Kahoot, Mentimentr, Khan Academy), využitelné v téměř každém předmětu na vysoké škole.
Podobné články
Možná bude někomu tento titulek znít divně. Onen údiv je však vyjádřen v samotné otázce – zda je možné, či zda není možné dělat vědu jinak, než tomu bylo po předchozí staletí.
První listopadová středa patřila i letos vytrvalostním běžcům. Katedra tělesné výchovy ČZU a Tělovýchovná jednota ČZU uspořádaly 62. ročník Běhu O pohár rektora ČZU.