
V České republice se ve finále pořádaném 24. listopadu 2022 utkalo deset startupů. Vítězkou se stala Denisa Tichá z České zemědělské univerzity v Praze s Živým uhlíkem, který léčí zažívací potíže koní a také jim umí předcházet. Doktorandka katedry mikrobiologie, výživy a dietetiky FAPPZ porotu a investory přesvědčila o smysluplnosti svého projektu v závěrečném pitchi – prezentaci, na kterou měl každý pouhých pět minut. Získala tak 10 000 eur na rozjezd svého podnikání.
Jen pár dní před finálovým soubojem podnikatelských startupů popsala Denisa svá očekávání takto: „Výběr finálových projektů je nesmírně rozmanitý a jen těžko mezi nimi budete hledat přímé konkurenty. Ve finále se představí například aplikace, projekt sdílených kuchyní nebo producenti domácích sirupů. Myslím si, že to bude hodně zajímavé, a v tuto chvíli může vyhrát absolutně kdokoliv. Já se na ten večer těším a jsem zvědavá, jak každá z podnikatelek svůj projekt uchopí a jak ho bude prezentovat.“
Vyhrát sice mohl kdokoliv, ale byla to právě Denisa. Přesvědčila porotu a získala tak peníze potřebné k rozjezdu svého podnikání. Celý rozhovor s Denisou Tichou můžete číst zde.
EWA – Empowering Women in Agrifood 2022 běží paralelně v jedenácti zemích Evropy – Bulharsko, Česká republika, Chorvatsko, Itálie, Kypr, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Malta, Portugalsko, Španělsko, a Turecko – a účastní se ho 110 projektů vedených ženami. Aktivity jsou obdobné a mají stejný cíl, dovést všechny startupy do finále. Program EWA je otevřen každé dva roky, další finále se tak v Čechách bude konat v roce 2024. V České republice se do výzvy přihlásilo 51 projektů, což je o 30 projektů více než v roce 2020. Do finále bylo vybráno deset projektů.
Program je unikátní v tom, že přijme pouze projekt, který je oficiálně vedený ženou. I když se jedná o mezinárodní iniciativu, celý program je lokalizován jazykově i kulturním a podnikatelským rámcem konkrétní země.
Finále 2022
Letošní finále se konalo v nově otevřeném prostoru #vedle Space (i toto je start-up), který otevřela digitální marketingová společnost VISIBILITY Digital s.r.o. v sousedství Impact Hubu na Smíchově. Celé odpoledne patřilo projektům, které v konceptu 5×5 (5 minut prezentace, 5 minut dotazy) přesvědčovaly porotu, že právě jejich projekt si zaslouží důvěru a je nejlepším kandidátem na zisk 10 000 eur.
Lenka Prokopová / Zdroj: cats2cats
Podobné články
Fakulta tropického zemědělství vás srdečně zve na závěrečnou konferenci evropského projektu AGRIGEP – Rooting Sustainable Change: Inclusive Gender Equality Plans in Agriculture and Life Sciences Universities in Central and Eastern Europe, která se uskuteční ve čtvrtek 25. září 2025 na
Čtvrt století. Čtvrt století práce, která dává smysl, to skutečně stojí za oslavu. Jako první ze současného týmu Fakulty tropického zemědělství ČZU se do Senegalu v roce 2000 vypravila profesorka Pavla Hejcmanová, tehdy jako studentka doktorského studia. Jejím cílem bylo