V odborné části programu byly představeny typické maďarské produkty a jejich srovnání s českými ekvivalenty. Hlavní zaměření programu však spočívalo v diskusi o FairTrade produktech. Jak se ukázalo, ani maďarští studenti potravinářství nemají jasnou představu o certifikaci FairTrade, o typech certifikovaných produktů a o tom, jak program podporuje komunity v rozvojových zemích a přispívá k udržitelnosti odvětví.
Studenti měli za úkol navštívit obchod s Fair Trade produkty, zakoupit je a porovnat s produkty běžně prodávanými v obchodních řetězcích (s ohledem na kvalitu, vlastnosti, cenu, osobní užitek a podobně). Kromě toho mohli navštívit laboratorní pivovar České zemědělské univerzity a zúčastnit se exkurze do pivovaru Staropramen.
I přes mnohokrát opakovaný formát se pracovníkům katedry ekonomiky podařilo inovovat program tak, aby byl vzdělávací a vzrušující. Jsme poctěni, že můžeme tyto aktivity pořádat s podporou Domu zahraniční spolupráce, a těšíme se, že budou pokračovat.
Pavel Kotyza, Karel Tomšík
Podobné články
Objevování nových míst, poznávání jiných kultur, vystupování z komfortní zóny, setkávání s milými lidmi, učení se a spousta zábavy. To vše nás činí šťastnými. Stačí se nebát, udělat první krok a vycestovat. A můžeme potvrdit, že to stojí za to.
Co rozhoduje o tom, zda si k večeři připravíte pizzu z mrazáku, nebo z vlastního těsta? Je to víc než jen otázka dovedností nebo času. Nový výzkum vědců z České zemědělské univerzity odhaluje koncept Food agency – komplexní kombinace sociálních