Součástí třídenní akce byly prezentace, workshopy a návštěvy relevantních institucí, které účastníky seznámily s evropskými výzkumnými programy pro mladé vědce a s klíčovými prvky psaní grantů. Také zde byly představeny nástroje pro posouzení současného stavu kariéry každého u účastníků spolu s identifikací jeho silných stránek a oblastí pro další osobní i kariérní rozvoj. Dalším záměrem bylo pomoci mladým vědcům lépe porozumět fungování evropské politiky a financování výzkumu tak, aby tyto znalosti byli schopni začlenit do budoucích projektových žádostí. V neposlední řadě jim byly nastíněny možnosti pracovních příležitostí souvisejících s výzkumem mimo akademickou sféru a průmysl.
„Navštívili jsme i Evropský parlament, kde jsme se mimo jiné setkali s nizozemskými zástupci Výboru pro zemědělství a rozvoj venkova (European Parliament’s Committee on Agriculture and Rural Development, AGRI), či Evropskou radu pro výzkum, která uděluje a spravuje jedny z nejprestižnějších grantů v Evropě. Dále jsme měli pronajaté prostory Stálého zastoupení České republiky při Evropské unii (Permanent Representation of the Czech Republic to the European Union) a polského Národního centra pro výzkum a vývoj (National Centre for Research and Development, NCBR), kde jsme se opět setkali se zástupci a diplomatickými představiteli obou zemí. Měli jsme tak jedinečnou možnost poznat, jak pracují, jakou formou hájí zájmy svých zemí na mezinárodní úrovni v Bruselu či jak spolupracují s ostatními organizacemi a zastoupeními,“ říká Patrik Toula z Oddělení projektového řízení.
Workshopu se zúčastnilo devatenáct mladých vědců dvanácti národností ze šesti institucí.
Partnerské univerzity:
- BOKU – University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna (Rakousko)
- SLU – Swedish University of Agricultural Sciences (Švédsko)
- UHOH – University of Hohenheim (Něměcko)
- WUR – Wageningen University and Research Centre (Nizozemsko)
- CZU – Czech University of Life Sciences Prague (ČR)
- SGGW – Warsaw University of Life Sciences (Polsko)
Podobné články
Jak vnímáme s odstupem 35 let proměnu společnosti od totality k demokracii a jak se na naší univerzitě dělala revoluce? Co se v poslední době událo v kampusu i mimo něj? Kam směřuje výzkum našich vědců a jak si stojí
Mohou prastaré léčebné rituály nabídnout to, co moderní psychoterapie nedokáže? A jsme připraveni otevřít se novým cestám k duševnímu zdraví?