Svátek má

Emílie
API key not valid, or not yet activated. If you recently signed up for an account or created this key, please allow up to 30 minutes for key to activate.
Generic selectors
Pouze přesné shody
Hledat v titulku
Hledat v obsahu
Post Type Selectors
API key not valid, or not yet activated. If you recently signed up for an account or created this key, please allow up to 30 minutes for key to activate.

Formulový tým České zemědělské univerzity uvedl do života hybridní monopost

Pouhý rok po uvedení formule FS.07 Fighter představil tým CULS Prague Formula Racing monopost s hybridním pohonem. Formule osmé generace už má za sebou premiérový závod sezóny Formula Student ATA v italském Turíně, kde se týmu velmi dařilo zejména ve statických disciplínách. V disciplíně EDR (Engineering Design Report) se umístil na třetí pozici a v disciplíně Cost&Manufacturing skončil na druhém místě z 21 týmů. Začátkem srpna čekají novou formuli další závody, tentokrát v Mostu.

 

I když byl loňský Fighter parádní kousek a slavil úspěchy doma i ve světě, hybridní monopost představuje velký skok ve vývoji vozů z dílny konstrukčního týmu studentů Technické fakulty.

„Jde o přelomovou formuli našeho závodního týmu, jelikož přecházíme na hybridní pohon, který je prvním krokem k elektrifikaci. Zároveň je to nejkomplexnější monopost, který tým za celou dobu působení postavil,“ říká vedoucí formulového týmu Luboš Typlt.

Hybridní monopost má oproti předchozím modelům několik zásadních vylepšení. Jsou to například trubkový rám z oceli 25CrMo4, aerodynamické komponenty a karoserie z uhlíkových vláken, motor Triumph Street Triple 675 se suchou olejovou vanou, vlastní konstrukce chlazení, pneumatiky Goodyear D2704, titanové brzdové kotouče, vlastní konstrukce sloupku řízení z uhlíkových vláken, hybridní pohon s elektromotory v předních nábojích kol a titanový výfuk s tlumičem, který studenti sami vyvinuli. Pro laika suchá technická fakta, pro nový monopost obrovský kvalitativní skok. Uvidíme, jak se to projeví v praxi, ale zatím se produkty studentů týmu CULS Prague Formula Racing v celkovém hodnocení pohybovaly kolem stého místa v konkurenci šesti set týmů.

Mezinárodní soutěž Formula Student má velký přesah a studentům dává možnost aplikovat teoretické poznatky do praxe. Osobní přínos projektu shrnuje Tomáš Flajšman: „Formule Student je pro mne nejlepší příležitostí k získání cenných zkušeností do automobilového průmyslu a z hlediska absolventa magisterského stupně na Technické fakultě mám nyní momentálně spoustu možností k uplatnění svých schopností v práci.“

Tým CULS Prague Formula Racing vznikl v roce 2011 a je přínosem pro celou univerzitu. „Neexistuje lepší propagace šikovnosti studentů a kvality studia než demonstrace jejich schopností na takto praktickém projektu. Výsledné produkty jsou odrazem schopností lidí, kteří je vytvářejí. A pro univerzitu to má i marketingový přínos. Poskytuje potřebné zázemí, finanční prostředky, mediální prostor a mnoho dalšího, za což jsme moc vděční,“ říká Vít Schulz, bývalý člen týmu CULS Prague Formula Racing, který nyní pracuje ve Škoda Auto.

Lenka Prokopová

Podobné články

Rychlé odkazy

Shop ČZU

Point One

CVPK

Klub absolventů

Poníček

Kariérní centrum

Skip to content