Během pěti dnů soutěže sváděly tyto týmy souboj jak ve statických, tak i dynamických disciplínách. Kromě samotného závodění měli organizátoři dobře připravený i doprovodný program a zázemí odpovídající potřebám mezinárodní soutěže Formule student. Soutěžící studenti se mohli během soutěže setkat a diskutovat o svých nápadech se špičkami svých oborů nejen z oblasti automotive. Soutěž navštívil i zakladatel CEO Rimac Group a současný majitel Bugatti Rimac Mate Rimac. „Našemu týmu se od začátku vedlo velmi dobře. Náročné byly však tec nické přejímky, a to jak před samotným závodem, tak po dílčích disciplínách, kde byli techničtí komisaři velice pečliví. Tým musel bojovat občas i s nepříznivým počasím, které mělo dopad především na život v campu, a to hlavně v noci. Náš tým však při cestě k úspěchu nic z toho nezastavilo, a tak se podařilo dosáhnout nejlepších výsledků v historii týmu. Celkové umístění bohužel nestačilo na stupně vítězů, avšak 4. místo celkově v konkurenci těch nejlepších týmů na světě je minimálně respektu hodný výkon,“ popisuje koordinátor týmu CULS Prague Formula Racing a čerstvý absolvent Technické fakulty ČZU Ing. Vít Šulc. Nejlepší umístění tým získal v královské disciplíně Endurance, která důsledně prověřila nejen rychlost, vyspělost a spolehlivost formule FS 07 Fighter, ale i připravenost týmu, zejména pak pilotů, kteří se v polovině závodů po 11 kilometrech musí vystřídat. Tým v této disciplíně získal krásné třetí místo. Velmi těsné rozestupy mezi časy nejlepších týmů byly i v disciplínách Akcelerace a Skidpad, kde tým obsadil 4. a 5. místo. „6. místo jsme pak získali v disciplíně Autocross, která je kvalifikací na královský závod Endurance. Nejlepší umístění v historii týmu jsme přivezli také ze statických disciplín. Z disciplíny Cost & Manufacturing, kde se prezentuje nákladová studie vozu jsme se umístili na 5. místě. V disciplíně Business Plan Presentation, kde se prezentuje a obhajuje business plán projektu jsme získali 6. místo. V nejvíce bodované disciplíně Engineering Design Report, kde se představují a obhajují technická řešení použitá na našem monopostu jsme obsadili 10. místo. Tyto výsledky jsou pro nás velmi cennou referencí a jsme rádi, že jsme mohli poměřit síly s nejlepšími týmy na světě, což dodává ještě větší váhu dosaženým výsledkům,“ doplňuje Vít Šulc. Soutěž FS Alpe Adria 2022 provázela skvělá atmosféra, která vyvrcholila bouřlivým slavnostním vyhlášením za účasti všech soutěžících a následnými oslavami. Úspěch, kterého tým CULS Prague Formula Racing dosáhl by nebyl nikdy možný bez tvrdé práce, vytrvalé podpory Technické fakulty a katedry Vozidel a pozemní dopravy a všech partnerů projektu, bez kterých je úspěšná realizace projetu prakticky nemožná.
Podobné články
V krásný úterní večer s datem 5. listopadu se u univerzitního autobusu sešlo 43 sportovců ČZU, kteří měli před sebou sedmnáctihodinovou vyhlídkovou cestu do Říma na 9. světové univerzitní hry. Dva slabší kusy zbaběle letěly.
V předvečer 35. výročí sametové revoluce, 17. listopadu 2024, se na zámku v Lužanech u Přeštic předávaly Ceny Josefa Hlávky. Každoročně je udílí Nadání Josefa, Marie a Zdeňky Hlávkových, nejstarší česká nadace založená Dr. Josefem Hlávkou v roce 1904. Cena